Καθημερινά γίνεται ολοένα και περισσότερο αντιληπτό ότι αν δοθεί στα παιδιά και στους εφήβους η δυνατότητα έκφρασης των συναισθημάτων, των σκέψεων και των δυσκολιών τους, θα αποφευχθούν πολύ σημαντικά προβλήματα κατά την ενηλικίωσή τους.
Επίσης, οι δάσκαλοι που έρχονται σε καθημερινή επαφή με τα παιδιά και τους εφήβους καταλαβαίνουν όλο και περισσότερο ότι αυτό που προκαλεί προβλήματα στο έργο τους δεν είναι τόσο η ποικίλη διανοητική ικανότητα τους αλλά οι ποικίλες συναισθηματικές τους ανάγκες. Πολλά παιδιά και έφηβοι είναι δυστυχισμένοι. Τους συμβαίνουν καταστάσεις που δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν. Έχουν φόβους, ανησυχίες, ανεπιθύμητες συνήθειες, συγκρούσεις, που τους καθιστούν αδύναμους να λειτουργήσουν στο σπίτι, στο σχολείο και στο ευρύτερο περιβάλλον. Στις περιπτώσεις που έχει εφαρμοστεί η arts4therapy έχουν παρατηρηθεί θεαματικά αποτελέσματα στη συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων και στην επίλυση των παραπάνω δυσκολιών τους.
Στόχος λοιπόν του προγράμματος αυτού είναι:
- Η καλλιέργεια της έκφρασης των συναισθημάτων των παιδιών και των εφήβων μέσα από την Τέχνη (ζωγραφική, μουσική, θέατρο, κουκλοθέατρο, χορός) ανάλογα με την προσωπικότητά τους και το λόγο.
- Η καλλιέργεια της φαντασίας και της δημιουργικότητάς τους.
- Η ανάπτυξη της επικοινωνίας και της συνεργασίας, η ανταλλαγή απόψεων, ο εποικοδομητικός διάλογος, στοιχεία πολύ σημαντικά για την ανάπτυξη και την ενδυνάμωση της προσωπικότητάς τους, ώστε να μπορούν να εξελιχθούν σε χρήσιμα μέλη της κοινωνίας.
Η υλοποίηση του προγράμματος αυτού μπορεί να πραγματοποιηθεί σε ατομικό ή σε ομαδικό επίπεδο ανάλογα με τις ανάγκες του ενδιαφερόμενου ή των ενδιαφερόμενων. Ολοκληρώνεται σε δύο φάσεις:
- Στην πρώτη φάση τα παιδιά ή οι έφηβοι εκφράζονται μέσα την τέχνη που επιλέγουν και τους εκφράζει καλύτερα (ζωγραφική, μουσική, θέατρο, κουκλοθέατρο, χορός)
- Στη δεύτερη φάση συζητούν μεταξύ τους και με τη συντονίστρια (art therapist) πάνω στις δημιουργίες τους και τις συνδέουν με την προσωπικότητά τους.
Η μέθοδος arts4therapy έχει το προνόμιο να συνδέει την Τέχνη με το λόγο, συνδέοντας το δεξί ημισφαίριο που αφορά την Τέχνη με το αριστερό ημισφαίριο που αφορά το λόγο, προσφέροντας στον ενδιαφερόμενο εναλλακτικούς τρόπους έκφρασης και ολοκλήρωσης της προσωπικότητάς του.